Home Page Books, CDs, DVDs .... models entities Profile

Register| User Login
 
 
     
 
Connexion
Username:

Password:

Remember me



Lost Password?

Register now!
 
     
     
     
   
     
     
     
 
Menu principal
 
     
     
     
 
Origami-Shop
#06 Small Column
 
     
     
 
 
Media : media
 
[ # | A | B | C | D | E | F | G | H | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | * | ($) ]
[ (1) ]
[ Tout | ID | _CC_MED_EB_ID_CAPTION_REF1 | Exp. | _CC_MED_EB_ISBN_CAPTION ]


Titre original ( $ < JM-00848 > $ ) : La Créativité Totale (les Nouvelles Stratégies Du Japon)
La Créativité Totale (les Nouvelles Stratégies Du Japon)

Auteurs : Florence Vidal
Edition : InterEditions  (1995) - ISBN 10 code : 2-7296-0576-2 - ISBN Code 13 : 978-2-7296-0576-6
Media Type : Livre in Français
Nb. models : 0 Modèles référencé(s)
Reference M.F.P.P. : L.00411
Keywords : Culture japonaise
specifications : 164 pages - 265 gr. - size : 15cm. x 22cm.
Niveau : 1 - Tout niveau
gallery :

C'est largement grâce à la qualité de son intelligence créative que le Japon est devenu la seconde puissance mondiale. Qu'on se le dise, il y a longtemps que l'Empire du Soleil levant a cessé de copier ce qui se fait ici et là sur la planète. Nen seulement il conçoit des produits très novateurs, mais encore il met au peint des programmes de recherche avancée sur la psychologie de la créativité et le processus créatif.
Cet ouvrage montre que les sources de cette créativité sont nombreuses. Elle dérive largement d'un ensemble d'attitudes mentales vis-à-vis de la réflexion et de l'imagination. La conception des produits n'est pas exclusivement due à la seule invention technologique. Plus qu'ailleurs peut-être, le Japon tient compte de la relation qualitative que les hommes entretiennent avec les objets. La perception sensible des besoins, le rôle de plus en plus important que joue le design participent à cette effervescence de la pensée créative. Le MITI encourage ce type d'approche à travers une politique qui, en principe, est connue de toutes les entreprises de l'Archipel.
Ce livre révèle aussi un pays qui s'interroge sur le monde industriel et sur son destin planétaire, notamment sur son rôle de moteur du développement en Asie. Il est essentiel de percevoir le nouveau regard qu'il porte sur les choses de la vie. Sensible et intelligent, le Japon nous parle de nous.
Florence Vidal, diplâmée de l'Institut d'études politiques de Paris, est consultante internationale, spécialisée dans les domaines de la créativité, de l'innovation et du management du changement. Intervenant auprès de nombreuses organisations du secteur privé et du secteur public pour des actions de formation et de conseil, elle est l'auteur de divers ouvrages, dont notamment Le Management à l'italienne (InterEditions, 1990). Une mission d'étude au Japon est à l'origine dè La Créativité totale.


It is largely thanks to the quality of its creative intelligence that Japan has become the second world power. Let it be said that the Empire of the rising sun has long ceased to copy what is being done here and there on the planet. Nen only he designs very innovative products, but still it puts advanced research programs on the psychology of creativity and creative process.
This book shows that there are many sources of this creativity. It derives largely from a set of mental attitudes towards reflection and imagination. The design of products is not exclusively due to technological invention alone. More than perhaps elsewhere, Japan takes into account the qualitative relationship men have with objects. The sensitive perception of needs, the increasingly important role that design plays, are part of this effervescence of creative thinking. MITI encourages this type of approach through a policy which, in principle, is known to all companies in the Archipelago.
This book also reveals a country that questions the industrial world and its global destiny, notably its role as the engine of development in Asia. It is essential to perceive the new look that he takes on the things of life. Sensitive and intelligent, Japan speaks to us.
Florence Vidal is a graduate of the Institut d'Etudes Politiques de Paris and is an international consultant specializing in creativity, innovation and change management. She is the author of several books, including Le Management à l'Italienne (InterEditions, 1990). She has been involved with numerous private sector and public sector organizations for training and advisory purposes. A study mission in Japan is at the origin of Total Creativity.

SUMMARY EMPTY

You can propose to complete this low knowledge by adding you m ^ me books or media.
You must first have the authorization. For reasons of sécuriter and to avoid hackers and other undesirable Access are open only on request. to do email us via the options "contact" site with your login. after verification, access will be opened.

Once the first step taken a proposed media is done in 3 steps:

  •      Entering information about the books or the media with the image of the cover.
  •      aisie summary with pictures of the models;
  •      Validation of the media.


After inspection and approval by the directors, the media appear on the site.

Some advice:

Only "jpg" format SUPORTE.

The size of the images should not be too much risk can not be downloaded.

Covers for a size of 1000 pixels in width and 500 pixels is sufficient.

for the model, a size between 500 and 200 pixels oixels is sufficient.

You can only add that a media both must atender that before either accept by admin pure power to add another.

Jean-Jacques DELALANDRE

[ # | A | B | C | D | E | F | G | H | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | * | ($) ]
[ (1) ]
[ Tout | ID | _CC_MED_EB_ID_CAPTION_REF1 | Exp. | _CC_MED_EB_ISBN_CAPTION ]
 
 
 
 
 
  Powered by XOOPS © 2001-2013 The XOOPS Project